Metro

Bonjour!

En grej till som Frankrike är känt för är deras tunnelbana (Metro). Deras metrostationer. Den stationen ni ser här ovan, jo det är också Victor Hugo. De har även som "kioskar", där de säljer tidningar. Det är inte direkt kioskar, men som ett litet tak. De finns vid nästan alla metrostationer. Det finns även med på bilden. En sak jag såg sist jag var i Paris, var att de byggt som små glas-spärrar framför tågrälsen, så att folk inte kan hoppa. Det är som en glasport, som är stängd, när tåget kommer så öppnas porten. Jag tycker det är jättebra att de utökat säkerheten, och jag tycker även att vi borde införa det i Sverige. De har dock inte byggt sådana portar i alla stationer, bara i vissa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0