I like the dreams of the future better than the history of the past.

Hej alla fina!
Äntligen är det lov! Jag ska njuta rejält av detta välbehövda lov. Så himla skönt.
Just nu sitter jag och väntar på att syrran och hennes killkompis ska komma hem till oss, sen ska jag nog ta en lång promenix. 1,5 timmars! Antingen så följer de med, eller så går jag gärna själv. Jag har börjat mitt nyttiga och hälsosamma liv nu. Går på en kost diet just nu. Tänkte köra på barnmat, testade i två dagar men tyckte det var helt löjligt och jag mådde inte bra av det. Spydde nästan. Men nu kör jag på havregrynsgröt med kanel (inte socker!) grönt te med honung och ett mörkt knäckebröd (utan pålägg eller smör dådå) till frulle. Nyttig lunch. Och till middag äter jag sallad. Dessa måltider håller mig mätt, man behöver inte småäta. Men om man känner sig lite hungrig, kan man ta ett äpple eller någon annan frukt istället för att äta onyttiga saker. "Det dolda sockret" finns med i många ätbara saker som vi äter, utan att vi vet om det. Vi tror att det är nyttigt, men det är det inte. En fruktyoghurt b la innehåller mycket socker. Så ät en frukt, det är det bästa. Ifall ni ska gå på min diet. Men var nöjda med hur ni ser ut, det är det viktigaste. Och man ska inte svälta ihjäl sig (som jag tänkte göra) det tjänar man ingenting på, jag känner mig jättefräsch och mår jättebra av min diet, för att den är nyttig. Man behöver inte heller äta nyttigt bara för att man vill bli smal, utan man mår bra av det också.
Nog med dietistsnacket nu. Över till en annan grej, i onsdags fotade jag syrran och bersi i fotostudion. Ett litet fotoprojekt som jag håller på med i skolan. Ni ska få se några av bilderna. Bisous så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0