Montmartre

Bonjour!
Om ni åker till Paris i sommar så får ni lova mig att besöka Montmarte! Ni kommer inte att ångra er, det är världens mysigaste! Det är där Sacre coeur befinner sig! :) Runt om i Montmarte finns det (såklart) en massa caféer, du kan sätta dig i uteserveringen och släcka törsten med en kall jus d'orange (apelsinjuice, som jag förövrigt halsade i mig 24/7 när jag var där), eller kanske en varm chocolat chaud. Njut av Montmarte, och låt dig bli avmålad. Det sitter nämligen en massa konstnärer som målar av en, karikatyr och allt möjligt! Och så finns det fullt av souvernirbutiker om du vill köpa ett litet minne (eiffeltorn) till dig själv eller till en kompis/släkting!



Så här ser det förövrigt ut, jättefint med gamla gator och byggnader. Denna bild knäppte jag när jag var i Paris april 2010.



Utsikt från Sacre coeur, tror nog att jag redan laddat upp denna i ett äldre inlägg!



Jag och morbrors fru utanför Sacre coeur (håller min teckning i handen, hade precis blivit avmålad) :)



- Vi träffade på Charlie Chaplin där!

Mille bisous


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0