Solna vikings vs sundsvall

Igår så åkte jag (självklart) till skolan, hade fotolektion, efter det hade jag världens håltimme - till 14.15. 14.15 hade jag kultur -och idéhistoria, vi var 4 pers på den lektionen, och min lärare höll kvar oss också. Efter den lektionen fick jag stressa till bussen, jag åkte till Sollentuna och mötte min syster och Erasto (hennes kille). Vi åkte hem till honom, åt chips, cheeseballs och godis samtidigt som vi tittade på mästerkatten. Efter det sprang vi till bussen mot Sollentuna station igen, (vi hann springa från Erasto till busshållsplatsen på 2 min, tog tid!) och från Sollentuna tog vi tåget till Solna och åkte till Solnahallen. Vi mötte några vänner där och tittade på när Solna Vikings mötte Sundsvall i basket! Matchen var jävligt spännande, jag tappade rösten för att jag skrek så mycket! Syrran blev på asdåligt humör för att Vikings förlorade. Vi älskar två basketspelare i Vikings - nr 8 William Walker (känd spelare från Michigan) och nr 9 Jonte Flowers (också känd)! Det kändes verkligen som på film, ni vet basketmatcher i USA. Så kändes det! Och Vikings skulle faktiskt ha vunnit, de ledde med en poäng under de absolut sista sekunderna, sen gjorde Sundsvall mål (tror det var nr 13, skitsnyggt skott iallfall)! Efter matchen gick vi iallafall till Max och åt, vi satt där väldigt länge eftersom att en viss person vid namn Erasto tar så lång tid på sig att äta! Nu ska ni få en bildbomb ifrån matchen. (Jag tyckte det var lite pinsamt i början att sitta på läktarn bland alla människor med en systemkamera i handen, men sen så slutade jag att bry mig. Tog 131 bilder, kan ju inte lägga upp alla här!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0