svar på fråga

Hello!
Jag fick en fråga om hur jag gör när jag tar mina "lights-bilder". Det är som sagt väldigt enkelt, men tar det här i bloggen ifall att det är någon annan som undrar. ^^
Jag har en Nikon D3100, och för att få en sån effekt ska man ställa in på högt bländarvärde och en längre slutartid. Då hinner kameran fånga allt ljus som finns runtom. När du ställt in rätt inställningar så trycker in slutarknappen och "virvlar" runt kameran sakta i cirklar. Notera : sakta! Om du ska fota ute, så ska du fota när det är mörkt ute. Jag riktade kameran mot en lyktstolpe. Om du ska fota inne - släck lampan i rummet och håll en tändare framför kamera och snurra då tändaren och inte kameran. Var jätteförsiktig, eftersom att kameran är ömtålig och det kan vara farligt eftersom att det är mörkt i rummet och du kanske råkar hålla tändaren för nära när du ska tända. Hoppas att jag var tydligen heheh. Sköt om er nu 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0