Châtelet

Hej hur mår ni? Jag är ganska så nyvaken. Har precis ätit en liten lunch, och ska snart börja packa. Det är nämligen så att jag inte sover hemma ikväll, ska sova hos mormor, och när jag vaknar på lördag morgon ska jag till Suzan, och vara med henne hela dagen. Så jag sover hos henne på lördag.
Jag ska berätta lite kort om bilderna här nedan. De är tagna i Paris, i ett ställe som heter Châtelet. Det är en jättefin stad faktiskt. Runt om i staden finns det en massa restauranger, kubanska restauranger där de dansar kubansk dans, affärer, och det bästa med staden är att det är mest turister och unga där. Man blir jätteglad. Lite längre ner på gatan finns det en hel gata full av djuraffärer. De säljer allt från katter, hundar, kaniner, hamstrar och marsvin till papegojor, KYCKLINGAR, ormar och grodor. Hahaha, man kunde hitta allt möjligt där. Hundarna
var så söta, de kom fram och nosade och var så nyfikna.. Åhh. Ville köpa med mig en hem.
Tagen på en restaurang i Châtelet.
Det var morbrors fru som tog med mig och syrran till Châtelet.
Det var happy hour så jag tog en mojje! 6 drinkar för 5 euro!
Det var indisk högtid den här dagen, det firades med sång, mat, försäljning av smycken, kläder och bhangra dans. Det är några män som dansar bhangra till ny populär musik med indiska rytmer. Publiken blev helt galna, det såg nästan ut som på film, att alla började dansa på en gång. När de hade dansat klart, så fick de göra om deras uppträdande igen för att de blev så populära på 10 min! Stället där scenen var, liknade kungsträdgården sjukt mycket!
Ps. Ni vet mina skor som jag postat upp i ett inlägg, de är köpta på Châtelet!
Bizou

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0